15-16 лютого 2025 року відбувся ІІ етап (обласний) Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2024/2025 навчальному році

15-16 лютого 2025 року відбувся ІІ етап (обласний) Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2024/2025 навчальному році

Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України є одним із ключових заходів, спрямованих на розвиток інтелектуально обдарованої молоді та формування в неї елементів наукового світогляду. Мала академія наук відіграє важливу роль у набутті учнями фундаментальних навичок наукового дослідження, зокрема в опануванні методології проведення досліджень, аналізу отриманих результатів та їхньої інтерпретації.

Цьогоріч ІІ-й етап конкурсу-захисту на теренах області проходив у 3 тури:

I тур (заочне оцінювання дослідницьких робіт) – з 28 січня по 12 лютого 2025 року;

II тур (постерний захист) – 15 лютого 2025 року;

III тур (наукова конференція) – 16 лютого 2025 року

Відповідно до листа Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації та наказу Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 06.12.2024 р. №194 «Про проведення ІІ етапу Bceукраїнського конкурсу-зaxисту науково-дослідницьких poбiт учнів-членів Малої академії наук України у 2024-2025 навчальному році». членами журі у ІІ турі Конкурсу оголошено 11 викладачів Регіонального центру Малої академії наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, які компетентно й об’єктивно оцінили роботи молодих дослідників, продемонструвавши високий рівень професіоналізму та наукової етики:

1. Фольклористика. Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання УДПУ імені Павла Тичини Гончарук В. А. (за згодою);

2. Теорії, історії мистецтв та арткритики. Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри образотворчого мистецтва УДПУ імені Павла Тичини Базильчук Л. В. (за згодою);

3. Української мови. Кандидат філологічних наук, доцент, професор кафедри української мови та методики її навчання УДПУ імені Павла Тичини Тищенко Т.М. (за згодою);

4. Правознавства. Старший викладач кафедри соціальних і правових дисциплін УДПУ імені Павла Тичини Родік Т.П. (за згодою);

5. Філософії, соціології, релігієзнавства. Кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри соціальних і правових дисциплін УДПУ імені Павла Тичини Фуркало В.І. (за згодою);

6. Журналістики. Кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри прикладної лінгвістики, зарубіжної літератури та журналістики УДПУ імені Павла Тичини Хлистун І.В. (за згодою);

7. Педагогіки. Доктор педагогічних наук, професор, в.о. завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту УДПУ імені Павла Тичини Бялик О.В. (за згодою);

8. Психології. Кандидат психологічних наук, професор, професор кафедри психології УДПУ імені Павла Тичини Якимчук Б.А. (за згодою);

9. Історія України. Кандидат історичних наук, професор, декан факультету історичних наук УДПУ імені Павла Тичини Скус О.В. (за згодою);

10. Археології, етнології. Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання УДПУ імені Павла Тичини Циганок О.О. (за згодою);

11. Загальної біології, біології людини. Кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри біології та здоров’я людини УДПУ імені Павла Тичини Соболенко С.Ю. (за згодою).

 

 

Конкурс став для учнів-членів Малої академії наук не лише можливістю перевірити власні знання та інтелектуальні здібності, а й важливим етапом у набутті практичного досвіду проведення наукових досліджень. Участь у заході сприяла розширенню їхнього наукового світогляду, формуванню аналітичного мислення та розвитку навичок презентації власних досліджень. Крім того, конкурс слугував потужним мотиваційним чинником для реалізації інноваційних ідей.

Ми висловлюємо щиру подяку й гордість за учнів, які гідно представили місто Умань та Уманський район на обласному рівні, продемонструвавши високий рівень підготовки, наукової культури та прагнення до саморозвитку. Їхні здобутки є підтвердженням високої якості науково-дослідницької роботи, яка проводиться в рамках Малої академії наук, а також свідченням значного потенціалу молодих науковців у подальшому розвитку науки й освіти. Зокрема:

 

1 місце.

 

Степанюк Марія – учениця Уманського ліцею №3, секція фольклористика;

Лисак Максим – учень приватного закладу «Український аграрний ліцей», секція системи та технології штучного інтелекту;

Харченко Надія – учениця Уманського ліцею №2, секція історія України;

Вихренко Ірина – учениця Уманського ліцею №3, секція охорона здоров’я

 

2 місце

 

Сатановська Марія – учениця Уманської гімназії № 11, секція українська мова;

Шлапак Анна – Юрківський ліцей Паланської сільської ради Уманського району, секція українська мова;

Бондаревська Марія – учениця Уманської гімназії № 11, секція українська мова;

Колесник Анастасія – учениця Уманського ліцею №3, секція теорія, історія мистецтв та арткритика;

Власюк Вероніка – учениця Уманської гімназії № 11, секція фольклористика;

Гуйван Анастасія – учениця Бабанського ліцею Бабанської селишної ради Уманського району, секція фольклористика;

Терещук Діана – учениця Уманського ліцею №3, секція статистика;

Забело Давід – учень Уманського ліцею №3, секція Internet-технології та вебдизайн;

Мельник Захар – учень Уманської гімназії № 11, секція програмна інженерія;

Яковенко Микола – учень Уманського ліцею №1, секція загальна біологія;

Бевз Анна – учениця Бабанського ліцею Бабанської селищної ради Уманського району, секція географія

 

3 місце

 

Олексюк Надія – учениця Уманської гімназіїя №11, секція українська мова;

Сатановська Марія – учениця Уманської гімназії № 11, секція теорія, історія мистецтв та арткритика;

Мельник Мар’яна – учениця Сушківський ліцей Дмитрушківської сільської ради Уманського району, секція охорона довкілля та раціональне природокористування

Козій Вікторія – учениця Уманського міського центру позашкільної освіти «Територія творчості » ,секція теорія, історія мистецтв та арткритика;

Комар Яна – учениця Ладижинського ліцею Ладижинської сільської ради Уманського району, секція теорія, історія мистецтв та арткритика;

Марієнко Анастасія – учениця Косенівського ліцею Дмитрушківської сільської ради Уманського району, секція фольклористика;

Бербец Денис – учень Уманського ліцею №3, секція системи та технології штучного інтелекту;

Юдін Микита – учень Уманської гімназії №11, секція системи та технології штучного інтелекту;

Буабллах Аміна – учениця Легедзинської гімназії, секція історичне краєзнавство;

Литвин Вікторія – учениця Уманської гімназії №12, секція історичне краєзнавство;

Мельник Владислав – учениця Уманського міського центру позашкільної освіти «Територія творчості », секція історія України;

Баранюк Єлизавета – учениця Косенівського ліцею Дмитрушківської сільської ради Уманського району, секція правознавство;

Копилова Анна – учениця Уманської гімназії №14, секція ботаніка;

Запорожець Крістіна – учениця Уманської гімназії №11, секція органічна хімія та біохімія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досягнуті результати є результатом спільної роботи не лише учнів, але й їхніх наукових керівників та консультантів, які сприяли формуванню дослідницьких навичок, критичного мислення та наукової культури молодих науковців. Саме завдяки ефективній співпраці педагогів і талановитої учнівської молоді відбувається розвиток наукового потенціалу майбутніх дослідників.

Щиро бажаємо учасникам не зупинятися на досягнутому, продовжувати пошук нових ідей, здобувати нові наукові відкриття та досягати ще вищих результатів у своїй дослідницькій діяльності.

Висловлюємо глибоку подяку Черкаському обласному центру роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради та Управлінню освіти і гуманітарної політики Уманської міської ради за їхній неоціненний внесок у розвиток інтелектуального потенціалу молодого покоління. Завдяки їхній підтримці створюються сприятливі умови для розвитку юних дослідників, що сприяє підготовці висококваліфікованих фахівців, здатних здійснювати наукові відкриття та впроваджувати інноваційні ідеї у різних галузях знань.